Коучинг гÑдÑг ойлголтыг Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ð¾Ð»Ð¾Ð½ Ñнзаар тайлбарладаг учир бид ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ нийтлÑлÑÑÑ€ коучингийн тодорхойлолт болоод практикийн талаар тодорхой ойлголт өгөхийг хичÑÑлÑÑ.МÑргÑжил нÑгт нөхдүүдийн нийтлÑлүүд болон илтгÑлүүдÑд коучинг (Coaching) - ийг ихÑвчлÑн бизнеÑийн ертөнцийг аврах ÑмчилгÑÑ Ð³Ñж туÑгадаг.
ГÑвч Ñрүүл ÑÑтгÑдÑг Ñ…Ñнч бид бүх өвчинд таарÑан ÑмчилгÑÑ Ð±Ð°Ð¹Ð´Ð°Ð³Ð³Ò¯Ð¹ гÑдгийг мÑддÑг бөгөөд цор ганц Ñ‚Ó©Ð³Ñ Ñ‚Ó©Ð³Ó©Ð»Ð´Ó©Ñ€ ÑмчилгÑÑ Ñ‚ÑƒÐ»Ð³Ð°Ñан иймÑрхүү төрлийн Ñаналд нууц занга оршдог гÑж үздÑг. Хамгийн түрүүнд коучинг Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó©, мөн түүний дотор менежментийн нÑгÑн Ñ…Ñв маÑг болÑон ч гÑÑÑн тодорхой нөхцөл байдалд тодорхой зорилтуудыг шийдÑÑ…Ñд чиглÑгдÑÑн байдаг гÑдгийг Ñ‚ÑмдÑглÑÑ… Ñ‘Ñтой.
ÐийтлÑлдÑÑ Ð±Ð¸Ð´ коучингийг зөвлөгөө өгөх Ñ…Ñв маÑг Ð±ÑƒÑ Ñ…Ð°Ñ€Ð¸Ð½ түүнийг удирдлагын Ñ…Ñв маÑг Ñ…ÑмÑÑн авч үзÑн арай Ñ…Ñлбар байдлаар коуч-менежмент Ñ…ÑмÑÑн нÑрлÑлÑÑ.
Ð®ÑƒÐ½Ð°Ð°Ñ ÑхлÑÑ… вÑ?
"ГÑвч үүнийг урьд өмнө нь Ñ…Ñн ч хийж байгаагүй шүү дÑÑ! Үүнд л бидний цорын ганц боломж оршиж байгаа юм †~ Matrix
Коучинг бол ÑмчилгÑÑ Ð±Ð¸Ñˆ
ГÑвч Ñрүүл ÑÑтгÑдÑг хүмүүÑийн хувьд бид бүх өвчинд таарÑан ÑмчилгÑÑ Ð±Ð°Ð¹Ð´Ð°Ð³Ð³Ò¯Ð¹ гÑдгийг мÑддÑг бөгөөд иймÑрхүү төрлийн Ñаналд нууц занга оршдог гÑж үздÑг.
Хамгийн түрүүнд коучинг Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó©, мөн түүний дотор менежментийн нÑгÑн Ñ…Ñв маÑг болÑон ч гÑÑÑн тодорхой нөхцөл байдалд тодорхой зорилтуудыг шийдÑÑ…Ñд чиглÑгдÑÑн байдаг гÑдгийг Ñ‚ÑмдÑглÑÑ… Ñ‘Ñтой.
Коуч –менежмент
ИнгÑÑ…Ñд ер нь ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ аргын учир утга юунд оршиж байна вÑ? Товчоор хариулахад коуч-менежментийн гол утга учир нь зааварчилгаа болон бодлого шийдвÑрлÑхийн оронд аÑуудал дÑвшүүлÑÑ…Ñд оршдог. Менежер зааварчилгаа өгөхийн оронд аÑуудаг, ингÑÑд л гүйцÑÑ.
ҮнÑн Ñ…ÑÑ€Ñг дÑÑÑ€ÑÑ ÐºÐ¾ÑƒÑ‡-менежмент бол бидний аль ÑртнÑÑÑ Ð¼ÑддÑг байÑан манлайллын ардчилÑан Ñ…Ñв загвар мөн билÑÑ. “Коучинг†байнга л байÑан, түүнийг ÑанаанааÑаа зохиогоогүй, Ñрт ÑдүгÑÑ Ð±Ð°Ð¹Ð¶ л байÑан, зүгÑÑÑ€ л одоо түүний цаг үе болж байна.
“ÐрдчилÑан Ñ…Ñв загварыг†удирдлагын, Ñоциологийн болон ÑÑтгÑл Ñудлалын Ñалбарын оюутнуудад онолын хичÑÑл дÑÑÑ€ аль ÑртнÑÑÑ Ð·Ð°Ð°Ð¶ Ñургадаг байÑан боловч Ð¾Ð½Ð¾Ð»Ð¾Ð¾Ñ Ñ†Ð°Ð°Ñˆ хөгжөөгүй байна.
Менежерүүд ихÑвчлÑн удирдлагын авторитар Ñ…Ñв загварыг Ñ…ÑÑ€ÑглÑдÑг (“ гүйцÑтгÑгчâ€-ийн хувьд хамгийн их таарч тохирно), Ó©Ó©Ñ€Ñдөө бүх аÑуудлыг шийддÑг, заавар тушаал өгч, гүйцÑтгÑлийг нÑгт Ñ…Ñнаж мөрддөг г.м. ÐÑвÑл либераль Ñ…Ñв загвар руу Ñ…ÑÑ‚Ñрхий Ñ…Ñлбийж (“ хамтран ажиллагÑад илүү таарч тохирно), Ñмар нÑгÑн зорилт, түүний гүйцÑтгÑлийн Ñ…ÑÐ½Ð°Ð»Ñ‚Ð°Ð°Ñ Ñ‚Ð°Ñ‚Ð³Ð°Ð»Ð·Ð°Ð¶, ÑцÑийн үр дүнг хүлÑÑдÑг тул бүх юм өнгөрч Ñмарч өөрчлөлт хийгÑÑд нÑмÑргүй болÑон байдаг.
ÐрдчилÑан Ñ…Ñв загварыг Ñ…ÑÑ€ÑглÑж чаддаггүйн шалтгаан бол аль ч Ð±Ð¸Ð·Ð½ÐµÑ Ñургуульд зааж Ñургадаггүй дадал туршлага дутдаг мөн бидний орчин тойрныхоо хүмүүÑÑ‚Ñй харьцах харьцаанд ÑуулгагдаагүйгÑÑÑ Ð±Ð¾Ð»Ð´Ð¾Ð³.
Байгууллагын коуч-менежмент
Ð¥ÑÑ€Ñв таны орчин тойрны Ñ…Ñн нÑгÑн нь Ñ…ÑзÑÑ Ð½ÑгÑн цагт таны зорилго, түүнд хүрÑÑ… арга зам болон таны чадварын талаар үнÑн ÑÑтгÑлÑÑÑÑÑ Ñонирхож, ÑÐ½Ñ Ñрианы дараа та ÑÑтгÑл хангалуун байж цаашид зорилгодоо хүрÑÑ…ÑÑÑ€ ÑÑтгÑл шулуудан ажилдаа орж байÑан бол та өөрийгөө азтай хүн гÑж тооцож болно. Учир нь танд коучингийн туршлага байна гÑÑÑн үг.
ИнгÑÑ…Ñд коуч-менежер удирдлагын буÑад Ñ…Ñв Ð·Ð°Ð³Ð²Ð°Ñ€Ð°Ð°Ñ Ñлгаатай юу хийдÑг юм бол?
ТÑÑ€ÑÑÑ€ зүгÑÑÑ€ л удирдлаган дор ажилладаг хүнд тушаал, заавар өгөхдөө заавал дараах нөхцөл байдлыг тодруулж аÑуудаг. Үүнд:
• Тухайн тавигдÑан зорилго удирдлаган дор ажилладаг хүний хувийн зорилготой Ñ…ÑÑ€ нийцÑж байгаа
• Үр дүнд хүрÑхийн тулд Ñмар арга, аргачлал Ñ…ÑÑ€ÑглÑж байгаа
• Тухайн арга, аргачлалыг Ñ…ÑÑ€ÑглÑÑ…Ñд ажилтанд шаардлагатай мÑдлÑг, дадлага туршлага байгаа ÑÑÑÑ…
Ð£Ð´Ð¸Ñ€Ð´Ð»Ð°Ð³Ð°Ð°Ñ Ó©Ð½Ð³Ó©Ñ€Ñөн Ñарын борлуулалтын мÑдÑÑг бÑлдÑÑ… тухай албаны дарга маргааш нь худалдааны төлөөлөгчидтÑйгÑÑ Ñ…Ð°Ð¼Ñ‚ гадуур Ñвах ажилтай тул хоёр даалгаврыг нÑгÑн зÑÑ€Ñг гүйцÑтгÑÑ… боломжгүй гÑдгÑÑ Ñ…ÑлÑÑ…ÑÑÑ Ð°Ð¹Ð´Ð°Ð³Ð³Ò¯Ð¹ байх, ÑÑвÑл ÑÐ½Ñ Ñарын мÑдÑÑг хамт хавÑарган өгөх бодолтой байгаагаа Ñ…ÑлÑÑ…ÑÑÑ Ð°Ð¹Ð´Ð°Ð³Ð³Ò¯Ð¹, нÑг бол ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ð¿Ñ€Ð¾Ð³Ñ€Ð°Ð¼Ð¼ дÑÑÑ€ ажиллаж чаддаггүй болохоор ÑÐ½Ñ Ð´Ð°Ð°Ð»Ð³Ð°Ð²Ñ€Ñ‹Ð³ биелүүлÑÑ… боломжгүй гÑдгÑÑ ÑˆÑƒÑƒÐ´ Ñ…ÑлдÑг байхаар чөлөөт нөхцөл байдлыг бүрдүүлÑÑ… Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй.
Харин таны удирдлаган дор ажилладаг ажилтан Ð°Ð¶Ð»Ð°Ð°Ñ Ð°Ð¶Ð»Ð°Ð°Ñ Ð·ÑƒÐ³Ñ‚Ð°Ð°Ñ…Ñ‹Ð½ тулд биш, бүр ÑÑÑ€ÑгÑÑÑ€ÑÑ Ñ…Ð°Ð¼Ð³Ð¸Ð¹Ð½ боломжит Ñайн хувилбараар тухайн үүрÑг даалгаврыг биелүүлÑÑ… зорилготой байгааг мÑдрÑÑ… Ñ‘Ñтой.
Ð¥ÑÑ€Ñв та удирдах ажилтан байгаад таны удирдлаганд ажилладаг Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ð´Ð°Ð°Ð»Ð³Ð°Ð²Ð°Ñ€ аваад дÑÑÑ€ дурдÑан нөхцөл байдлаар ажиллаж байвал та коуч-менежментийн анхан шатыг (хамт олонд найрÑаг уур амьÑгал бүрдүүлÑÑ…) даван туулÑан гÑж Ñ…Ñлж болно.
МÑдÑÑж Ñ…ÑÑ€Ñг найрÑаг уур амьÑгал бүрдүүлÑÑ… нь чухал Ñ…Ñдий ч ÑÐ½Ñ Ð½ÑŒ коуч-менежмент Ò¯Ò¯Ñч хөгжих Ñуурь болдог байна. ÐайрÑаг уур амьÑгалыг удирдагч өөрийн зорилгодоо заавал ашиглах Ñ‘Ñтой, ÑÑ Ð±Ó©Ð³Ó©Ó©Ñ ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ нөхцөл байдлыг ажилтнууд ашиглаж ÑÑ…ÑлдÑг байна.
ÐнÑÑ…Ò¯Ò¯ Ò¯Ò¯Ñч бүрÑлдÑÑн уур амьÑгалыг ашиглана гÑдÑг нь коуч-менежер дараахь зүйлийг Ñ…Ð¸Ð¹Ð½Ñ Ð³ÑÑÑн үг юм. Үүнд:
• Ðжилтан тавигдÑан зорилгоо зөв ойлгоÑон ÑÑÑхийг тодруулна
• Түүнийг ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ аÑуудлыг шийдвÑрлÑÑ… үйл Ñвцад татан оролцуулж, алхам бүрийн төлөвлөгөөг гаргана
• Үр дүнд хүрÑÑ…Ñд ажилтанг зоригжуулна. ТавигдÑан зорилгыг ажилтан өөрийн юм шиг хүлÑÑн авахад түлхÑц өгнө.
• Ðжилтны үйл ажиллагааг үр дүнтÑйгÑÑÑ€ Ñ…Ñнана.
Коуч-менежментийн зарчмууд
Коуч-менежментийн зорилго бол ажилтны ажлын үр дүнг дÑÑшлүүлÑхийн тулд зорилгодоо хүрÑÑ…Ñд Ñаад болж байгаа аÑуудлуудыг ажилтнаар бие даан шийдвÑрлүүлÑÑ…, түүнийг үр дүнд хүрÑÑ…Ñд идÑвхжүүлж өгөхөд оршино.
Ðль ч компанийн удирдлагын Ñ…Ò¯ÑÑн хүлÑÑж буй ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ үр дүнд хүрÑхийн тулд ажилтны өөрийнх нь ухааралт болон хариуцлага дÑÑÑ€ тулгуурладаг. Ðжилтны ухааралт болон хариуцлагын удирдлага нь зориуд идÑвхжүүлж, дÑмжиж байдаг.
ДүгнÑж Ñ…ÑлÑÑ…Ñд коуч-менежментийн тулгуур хоёр чулуу бол:
• Ðжилтан өөрийн үйлдлийг ухаарÑан байна
• ÐдгÑÑÑ€ үйлдлийн үр дүнг ажилтан Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó© бүрÑн хариуцна
• ГÑвч ажилтны хөгжлийн үе шат бүрт ÑдгÑÑÑ€ зарчмуудыг Ñ…ÑÑ€ÑгжүүлÑÑ… боломжгүй.
Коуч-менежмент үр дүнд хүрÑÑ… нөхцөлүүд
Коуч-менежментийн Ñ…Ñв загварын хувьд: Удирдлага, ажилтны хоорондын харилцан ажиллаÑны үр дүнд ажлын үр ашиг мÑдÑгдÑхүйц нÑмÑгдÑж, ажилтны идÑвхжүүлÑлт, хувь хүний хариуцлага дÑÑшилнÑ.
Коуч-менежмент үр ашигтай байхын тулд Ñнгийн 3 нөхцөлийг бүрдүүлÑÑ…Ñд хангалттай.
- ÐÑгдүгÑÑрт: Ðжилтан түүнтÑй харилцах удирдлагын ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ Ñ…Ñв загварт “даÑах†ёÑтой.
- Хоёрдугаарт: Коуч-менежмент ажилтны хөдөлмөрийн шинж чанартай “зохицож†, байгууллагын удирдлагын Ñоёлд ерөнхийдөө нийцÑж байх Ñ‘Ñтой.
- Гуравдугаарт: ÐнÑÑ…Ò¯Ò¯ харилцан ажиллах Ñ…Ñв загварт удирдагч Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó© “бÑлÑн†болÑон байх Ñ‘Ñтой.
ÐÑ… Ñурвалж: Монголын Хүний Ðөөцийн ИнÑтитут | #HumanCapital ÑÑтгүүл 12/08-P25-26
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай! |